Gala de operetă românească

    Gala de operetă românească

    Teatrul Naţional de Operetă şi Musical „Ion Dacian” sărbătorește ziua Culturii Naționale și Ziua Unirii Principatelor Române prin creații celebre din operete românești. Vă invităm la „Gala de operetă românească”, concert ce reuneşte soliştii Teatrului cu ansamblurile de ochestră și cor. Tradiția, cultura și folclorul se împletesc în operetele compozitorilor români și sunt transmise mai departe, către public, cu talent și dăruire, de către echipa Operetei bucureștene.

    Cele mai reprezentative momente muzicale din următoarele operete românești:

    – „Lăsați-mă să cânt” și „Lysistrata” de Gherase Dendrino
    – „Plutașul de pe Bistrița”, „Ana Lugojana” și „Târgul de fete” de Filaret Barbu
    – „Soarele Londrei”, „Culegătorii de stele”, „Leonard” și „Răspântia” de Florin Comișel
    – „Eternele iubiri” și „Valurile Dunării” de George Grigoriu
    – „Anton Pann” de Alfred Mendelsohn

    Soprane

    Bianca Ionescu-Ballo
    Doina Scripcaru
    Patricia Seymour
    Tina Munteanu
    Rodica Ștefan
    Gabriela Daha
    Ligia Dună
    Amelia Antoniu
    Mediana Vlad
    Gladiola Nițulescu-Lamatic
    Mioara Manea Arvunescu

    Baritoni

    Stefan Popov
    Marius Mitrofan
    Cătălin Petrescu

    Bași

    Orest Pîslariu-Ranghilof
    Florin Ganea

    Actor

    Valentino Tiron
    Victor Bucur

    Mezzo-soprane

    Raluca Ciocă
    Cristina Trandafir

    Tenori

    Alfredo Pascu
    Daniel Madia
    Florin Budnaru
    Mihai Urzicana

    Echipa artistică:

    Conducerea muzicală: Constantin Grigore / Alexandru Ilie
    Dirijor cor: Aurel Muraru
    Coregrafie: Cătălin Cocheș, Andreea Toma, Marius Grosu
    Regizor: Andrei Munteanu

    „Teatrul Național de Operetă și Musical „Ion Dacian” își propune în acest spectacol valorificarea muzicii românești culte de inspirație folclorică spre satisfacerea nevoii publicului de frumos, reîntoarcerea la autentic și stoparea fenomenului de kitsch și nonvaloare.

    În contextul în care dintotdeauna, dar în special în ultimele decenii, se pune din ce în ce mai mult preț pe specificul național și pe o individualitate puternică în artă, consider că și opereta – între celelalte genuri muzicale – a contribuit într-o bună măsură la crearea elementului național românesc.

    Din acest punct de vedere, mijlocul secolului al XX-lea este, practic, începutul unei noi ere pentru muzica românească de operetă, marcând perioada când s-au creat cele mai valoroase lucrări, în care folclorul a jucat un rol primordial. Felul în care s-au servit de el compozitorii de operete a făcut diferența de valoare a creațiilor și a stabilit ierarhia lor.

    În procesul formațional și educațional al tinerilor (al publicului adult de mâine), se cere, mai mult ca oricând, păstrarea și revenirea la adevăratele valori ale acestei națiuni pentru că astăzi este necesar să se insiste pentru autentic, valoare, cunoaștere, restaurare. Este asemenea picturii din bisericile vechi pe cale de a se deterioara.

    Pictura se cere refăcută și păstrată.”

    Bianca Ionescu – Ballo
    (Manager al Teatrului Național de Operetă și Musical „Ion Dacian”)

    btn-lounge-down