Ana Maria Racu
March 10, 2022Cristina Cojocaru
March 10, 2022A absolvit Liceul de Muzică „George Enescu” din București în anul 1995, la clasa de flaut a doamnei profesor Sevastița Lipoczi. Ulterior, și-a continuat studiile în cadrul Universității Naționale de Muzică din București, Facultatea de Interpretare Muzicală – secția Canto, profesori: Maria Slătinaru Nistor, Hero Lupescu, Pompeiu Hărășteanu.
Parcurs profesional
În anul 1997 se alătură Teatrului Național de Operetă și Musical „Ion Dacian” în calitate de artist liric-alto și evoluează pe scena acestuia în spectacole ca: „My fair lady”, „Candid”, „Kiss me, Kate!”, „Voievodul Țiganilor”, „Țara surâsului, „Victoria și-al ei husar”, „Romeo și Julieta”, „Rebecca”, „Văduva veselă”, „Silvia”, „Fantoma de la Operă”, „Contesa Maritza”.
De asemenea, în cadrul Teatrului Național de Operetă și Musical „Ion Dacian” a obținut și roluri solistice precum: Doamna Eynsford-Hill în „My Fair Lady” de Frederick Loewe; Orlofsky din „Liliacul” de Johan Strauss-fiul; Olga din „Văduva veselă” de Franz Lehár, Subretă în „Lăsați-mă să cânt” de Gherase Dendrino, Curtezană în „Frumoasa Elena” de Jacques Offenbach, Solist în „Domnul Offenbach vă invită”.
În calitate de artist liric-alto a colaborat cu instituții de prestigiu precum: Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” Constanța, Opera Națională București, Teatrul „L.S. Bulandra” București, Teatrul Național „I.L. Caragiale” București, Teatrul Odeon București, Teatrul Metropolis București, Opera Comică pentru Copii București.
Repertoriul său include roluri în spectacole precum: „Second time rounde” (Caroline) de Wayne Warlow, regia: Philip Parr, dirijor Wayne Warlow, Teatrul Metropolis, 2011; „Cavaleria rusticana” (Lola) de Pietro Mascagni, regia: Răsvana Cernat, dirijor Răzvan Cernat, Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” Constanța, 2010; „Orfeu și Euridice” (Amor) de C. W. Gluck, adaptare de Adrian Enescu, regia: Alexandru Darie, dirijor Tiberiu Soare, Teatrul „L.S. Bulandra” București, 2008; „Tragedia lui Carmen” (Carmen) de Marius Constant, regia: Ion Caramitru, dirijor Tiberiu Soare, „Capitala Europeană a Culturii”, Sibiu, 2007; „Burghezul gentilom” (solist-vocal și instrumentist-flau), regia: Petrică Ionescu, dirijor Răzvan Luculescu, Teatrul Național „I.L. Caragiale” București, 2006; „Saragossa – 66 zile”, regia: Alexandru Dabija, Teatrul Hebbel am Ufer Berlin, 1999; „Ora Spaniola” (Conception) de Maurice Ravel, regia: Hero Lupescu, dirijor Tiberiu Soare, Opera Națională București, 2004; „Floarea din Hawai” (Luana) de Pál Ábrahám, regia: Nicolae Ciubuc, dirijor Lucian Vlădescu, 2001.
Între anii 2004 – 2013, Claudia Deleanu a fost profesor de canto clasic la Colegiul Național de Muzică „George Enescu“ din București, unde a pus în practică întreaga sa experiență acumulată, încă din anul 1998, alături de distinsa profesoară Emilia Crutescu.
În perioada 1990 – 2003, a cântat în Corul de Copii Symbol, Corul de Copii al Radiodifuziunii, Corul Bisericii „Domnița Bălașa”.
A urmat cursuri de măiestrie artistică cu marea solistă de operă Mariana Nicolesco, la Fundația „Hariclea-Darclée” din Brăila, în 2006.
A câștigat premii, printre care Premiul Special al Juriului la Concursul Național al Liedului Românesc.
De asemenea, a participat la festivaluri și turnee în țară și în străinătate și a susținut concerte extraordinare, dintre care amintim: concertul Nopți de Vară, Centrul de Cultură Arcuș, Sf. Gheorghe (2016); recital George Enescu – Sept chansons de Clement Marot, op.15, două lieduri op.4, Sala Mică a Ateneului Român, București (2010); spectacolul muzical-poetic Cântând pe Blaga, Palatul Cantacuzzino, Muzeul Național „George Enescu” (2010); Festivalul „George Enescu”, București (2009); Conferința Internațională a Universității din Las Palmas de Gran Canaria, Spania (2009); Opereta Duminică în Herăstrău, București (2008); Săptămâna Muzicii Noi, București (2003); turnee în Italia și Germania (2004, respectiv 2001, 2000, 1999), alături de TNO și, respectiv, de Teatrul Odeon; turneu în Grecia (1990), alături de Corul Symbol; concerte la Alba-Iulia, Bacău, Sibiu alături de TNO.
În anul 2014, fondează Asociația Royal Art Muzzyk, al cărei președinte este până în prezent, dând naștere conceptului de hybrid-opera. Spectacolele realizate cu tinerii artiști („Vis la 16 ani”, „Intermezzo”, „Sentimente”, „Belleza Rivale”, „Piccolo Baroque”, „Nu-i bai”, „Îngerii lui Crăciun”, „Le monde muzzyk”) au fost prezentate în foaierul Teatrul Național de Operetă „Ion Dacian”, în Salonul Mozart și Sala UnderGrant ale Operei Comice pentru Copii București, la Biblioteca Metropolitană București – Sediul Central „Mihail Sadoveanu” și, cu diferite ocazii aniversare, în instituții de cultură din București și din țară. Asociația Royal Art Muzzyk a desfășurat două proiecte de succes cu sprijinul Primăriei Sectorului 3: „Caravana spectacolului românesc în școlile din sectorul 3, București. Instrument de educație culturală” (2017) și „Enescu pe alei prin sectorul 3” (2021).